Okolica
  • Kryminałki
  • LGD
  • Sport
  • Stowarzyszenie Warka
  • Ochrona Zdrowia

Ogłoszenia drobne

Wynajem lokalu - Białobrzegi

Wynajem lokalu - Białobrzegi

LOKAL UŻYTKOWY DO WYNAJĘCIA BIAŁOBRZEGI, KRAKOWSKA 4A 260 M2 Bardzo dobra lokalizacja.... Read more...
Dom na sprzedaż - Jasieniec

Dom na sprzedaż - Jasieniec

Do sprzedania dom w Jasieńcu 75m2 Więcej informacji w linku poniżej link do ogłoszenia Read more...

Mieszkanie w centrum - sprzedam

• Sprzedam bezpośrednio mieszkanie 51 m2 Grójec Centrum c. 195 tys. t. 662089300 Read more...

Dom z gruntem - Żyrów

• Sprzedam dom z zabudowaniami wraz z gruntem o powierzchni 14,01 ha w miejscowości Żyrów woj.... Read more...

Działka pod zabudowę

Działkę pod zabudowę jednorodzinną i bliźniaczą od 1,5 ha do 5-6 ha jest opracowywany plan zagospodarowania... Read more...

Wynajmę mieszkanie - os. Centrum

• Wynajmę mieszkanie 2 pokojowe umeblowane na os. Centrum, 2 piętro tel. 695 433 618 Read more...
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

Gościmy

Odwiedza nas 102 gości oraz 0 użytkowników.

Wizyta w Niemczech "Comenius"

WIZYTA W NIEMCZECH W RAMACH PROGRAMU COMENIUS STEPS TOWARDS SOLIDARIOUS ECONOMY”

Po trzech kolejnych spotkaniach międzynarodowej grupy nauczycieli i uczniów w Polsce, Portugalii i Hiszpanii, gospodarzem kolejnej wizyty była szkoła w Niemczech. Wizyta odbyła się w dniach 23 – 27 czerwca 2014r w miejscowości Kirchheim uter Tek niedaleko Stuttgartu. Tak jak poprzednio, jej celem było przybliżenie znajomości różnych aspektów kulturoznawczych krajów współpracujących ze sobą: Polski, Słowacji, Węgier, Łotwy, Portugalii, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Francji, Grecji i Turcji. Szkoły z tych krajów realizują projekt Comenius 2013-2015 – Uczenie się przez życie, pt. „Through Small Steps to Giant Leaps – my contribution to a United Europe”, mający na celu propagowanie postawy aktywnego obywatela, a L.O. im. P.Skargi w Grójcu jest koordynatorem całego projektu.

Grójeckie liceum reprezentowała siedmioosobowa reprezentacja uczniów i nauczycieli. Głównym tematem spotkania była gospodarka. Uczniowie brali udział w warsztatach dotyczących omówienia sytuacji gospodarczej w krajach należących do Unii Europejskiej oraz uczestniczyli w debacie na temat korzyści i wad wspólnej polityki gospodarczej Unii Europejskiej.

Uczestnicy spotkania porównywali dane statystyczne dotyczące rynku pracy w poszczególnych krajach oraz omawiali szanse zawodowe młodych ludzi poszukujących pracy za granicą. Ustalano również wspólne propozycje rozwiązania problemów ekonomicznych, czego efektem był stworzony list do przedstawiciela Parlamentu Europejskiego.

Podczas warsztatów omawiano sposoby walki z kryzysem ekonomicznym podjęte w każdym kraju, jak również sposoby walki z bezrobociem podejmowane przez lokalne biura pracy oraz przez rządy centralne. Odbyło się również spotkanie z przedstawicielem władz okręgu Esslingen, a także z przedstawicielem Niemieckiego Banku Centralnego we Frankfurcie.

 

 

Uczniowie i nauczyciele porównywali również oferty pracy w różnych krajach, brali udział w grze handlowej i tworzyli broszurę informacyjną. Odbyły się również wycieczki do miejsc związanych z tematem projektu w Stuttgarcie, Frankfurcie oraz Esslingen.

 

Obecnie uczniowie z liceum grójeckiego mają przerwę wakacyjną, po której zaczną przygotowywać się do wizyty w Grecji (październik 2014r). Jej tematem przewodnim będzie zdrowy styl życia.

Zapraszamy do odwiedzin strony internetowej projektu: http://comenius.logrojec.pl

Więcej na temat projektu można też dowiedzieć się na stronie szkoły: www.logrojec.pl w zakładce „Comenius”.

 

 

Paweł Pośnik

 

koordynator projektu

Listo otwarty - Częstoniew


LIST OTWARTY

W związku z szerzącymi się pogłoskami o rzekomych aktach naruszania bezpieczeństwa osobistego pracowników Publicznej Szkoły Podstawowej w Częstoniewie prosimy kręgi oświatowe naszego miasta, osoby związane ze szkołą i środowiskiem o pohamowanie tendencji plotkarskiej i poszukiwań sensacji. Wierzymy w rozsądek i mądrość osób, których bezpośrednio doniesienia te dotyczą. Tworzenie, po raz kolejny na przestrzeni ostatnich lat, nieeleganckich opowieści dotykających nauczycieli naszej szkoły szkodzi procesowi dydaktycznemu i wychowawczemu naszej placówki. Zaburza jej funkcjonowanie i ujmuje roli jaką pełni w środowisku.

Wyrażamy swoje oburzenie próbą naruszenia godności i dobrego imienia pani Barbary Kulig – wieloletniego dyrektora szkoły, nieocenionego pedagoga i wspaniałego człowieka, którego zasługi na rzecz edukacji i drugiego człowieka są niezbite i mnożyć ich nie trzeba. Sprzeciwiamy się przekazywanym bez namysłu i cienia wyważenia osądom, godzącym w dobro osobiste tejże osoby.

 

Współpracownicy i pracownicy PSP w Częstoniewie

Wycieczka ZWiRWP

WSPOMNIENIA Z WYCIECZKI NA WĘGRY, CHORWACJĘ, BOŚNIĘ i HERCEGOWINĘ ORAZ AUSTRIĘ, ORGANIZOWANEJ PRZEZ POWIATOWY ODDZIAŁ GRÓJECKI ZWIĄZKU WETERANÓW I REZERWISTÓW WP.  

 W dniach od 15- 24.05.2014r.z inicjatywy Powiatowego Oddziału Grójeckiego ZWiR WP, przy szczególnym zaangażowaniu jego sekretarza Kol. Ryszarda Dalby, członkowie tego związku z Grójca, Warki i Mogielnicy oraz osoby niezrzeszone w tym związku z powiatu grójeckiego, uczestniczyli w pełnej wrażeń wycieczce autokarowej.

Wyjeżdżamy z Grójca o godz. 4.30 , żegnani deszczem, który towarzyszy nam przez cały dzień. Pierwszy dzień to długa podróż do Budapesztu.

Zwiedzanie Budapesztu rozpoczynamy akcentem patriotycznym, składając wieniec i zapalając znicze od uczestników tej wycieczki, pod Pomnikiem Tysiąclecia, na Placu Bohaterów, którego budowę rozpoczęto 1896r. z okazji hucznie obchodzonego 1000-lecia państwa węgierskiego. Autorem projektu był Albert Schickedanz, a wykonawcą - rzeźbiarz György Zala. Na środku wznosi się 36-metrowa kolumna archanioła Gabriela, który według legendy miał okazać się pierwszemu królowi Stefanowi i nakazał przyjęcie korony. Kolumnę z archaniołem Gabrielem otacza półkolista kolumnada. Przedstawia ona ważne postacie z węgierskiej historii.

Przewodnik po Budapeszcie Pan Ferenc Urban, przedstawił nam w skrócie, ( w oparciu o zamieszczone na tej kolumnadzie postacie władców Węgier), historię tego państwa. 

Dalsze zwiedzanie Budapesztu z powodu późnej pory (godz. 20.00), realizujemy oglądając zabytki historyczne z autokaru.

Dzięki dużej operatywności przewodnika Pana Ferenca, dobrej znajomości miasta i jego historii, w ciągu dwóch godzin udaje nam się zobaczyć: katedrę i kościół Macieja, przepiękną panoramę Budy i Pesztu ze wzgórza Gelerta, z widokiem zamku, katedry, parlamentu. Przejeżdżając na obiado-kolację zachwycamy się panoramą oświetlonego nocą miasta nad Dunajem.

Drugi dzień wycieczki. Ciągle pada. Pilot naszej wycieczki, Pan Dariusz Kleczaj, obawia się, że możemy mieć trudności z przejazdem do Sarajewa z powodu wysokiego stanu wody na rzekach w Bośni. No i wykrakał. Na dwóch, kolejnych przejściach granicznych, zostajemy zawróceni z tej trasy. Pan Darek wisi na telefonie i próbuje dokonać korekt w planie naszej wycieczki. Dzięki znajomości języka chorwackiego oraz umiejętności organizatorskich, udaje się mu zamienić, zwiedzanie Sarajewa i noclegi w drugim dniu wycieczki z dniem siódmym i ósmym tj. zwiedzanie jezior Plitwickich i noclegi w Gradacu.

Trzeci dzień wynagradza nam dotychczasowe trudy, bo oprócz wspaniałych widoków niezliczonej ilości wodospadów, jezior i zieleni parku narodowego otaczającego te jeziora, zaczyna się poprawiać pogoda. Park Narodowy Jeziora Plitwickie

jest pod względem powierzchni największym (294,82 km²) parkiem narodowym w Chorwacji. W roku 1979 został wpisany na Światową Listę Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO. Jego piękna nie da się opisać słowami. Trzeba to zobaczyć.

Jedziemy na nocleg do Gradaca. W czasie długiej drogi (w krótkich przerwach między graniem i śpiewaniem, miłośników takiego przeżywania wycieczki ), Pan Darek dzieli się swoją przebogatą wiedzą na temat historii państw powstałych po rozpadzie Jugosławii i przebiegu walk pomiędzy, Chorwatami, Serbami i Bośniakami, których ślady są widoczne jeszcze w chwili obecnej.  

Czwarty dzień, to zwiedzanie Dubrownika, miasta wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO.

Ocenia się , że pierwsze ślady osadnictwa sięgają II w.ne. Po najeździe Słowian na Bałkany w VII w. n.e. na wysepce oddzielonej od lądu bagnistym przesmykiem, osiedlają się uchodźcy ze zrujnowanego przez Słowian Epidarium (dzisiejszy Cavat).  Uchodźcy z Epidaurum przynieśli ze sobą regularny, rzymski sposób rozplanowania miasta, widoczny do dziś w układzie ulic. Na lądzie stałym naprzeciw wysepki Słowianie założyli osadę Dubrovnik. 

Stare miasto Dubrownika stanowi unikalny w Europie, zachowany w całości układ urbanistyczny średniowiecznego miasta wraz z systemem umocnień obronnych. Jako takie zostało w całości wpisane na listę dziedzictwa kulturowego. 

Na starym mieście znajdują się niemal wszystkie zabytki miasta: mury miejskie, a w ich ciągu baszty i bramy, Pałac Rektorów, Stradun, klasztor franciszkanów, z najstarszą czynną apteką z 1317r., Pałac Sponza, Kolumna Rolanda, katedra NMP, kościół św. Błażeja- patrona miasta, studnia Onofria.

Wielką atrakcją była wycieczka statkiem wokół jednej z pobliskich wysp w pobliżu Dubrownika i widok murów starego miasta oraz fortów Lovrijenac i Revelin.

Dzień piąty- zwiedzamy farmę w rozlewisku ujścia rzeki Nerewty, gdzie ciężką pracą z bagnistego terenu, stworzono pasy żyznej ziemi, poprzecinane licznymi kanałami. Właściciele tych gospodarstw na swoje pola dojeżdżają łodziami. Uprawia się tu mandarynki, winogrona , figi, oliwki oraz hoduje zwierzęta domowe (owce, kozy, krowy) i ptactwo. 

Gospodarze przyjmują nas z wielką gościnnością, serwując swoje kuchenne smakołyki i trunki własnej produkcji.

W szóstym dniu, zwiedzamy Split, Trogir i ich zabytki. Nocleg w Trogirze.

Nazwa Split wywodzi się od greckiego słowa aspalathos i oznacza "pachnące ziele obficie porastające okolicę". Główna atrakcja to słynny pałac rzymskiego cesarza Dioklecjana. 

Rezydencję Dioklecjana wznoszono w latach 295-305. Cesarz nie liczył się zbytnio z kosztami, sprowadzając marmury z wyspy Brac, Włoch i Grecji oraz stare kolumny i sfinksy z Egiptu. Powstała prostokątna budowla o imponujących rozmiarach 215 na 181 m, z murami obronnymi o wysokości dochodzącej do 26 m i 2 m grubości, o 16 basztach. 

Do pałacu wchodziło się przez cztery bramy: Złotą, Srebrną, Brązową i Żelazną. Wnętrze podzielono na cztery sektory, między którymi przebiegały dwa prostopadłe trakty komunikacyjne: Decumanus (równoległa do wybrzeża) i Cardo. Północną część rezydencji zajmowała służba i straże.

Po wschodniej stronie perystylu w Pałacu Dioklecjana stoi dawne mauzoleum Dioklecjana - ośmiokątna konstrukcja otoczona przez 24 kolumny, z wejściem strzeżonym przez sfinksy i lwy. Wewnątrz po cesarskich czasach zachowały się korynckie kolumny i fryz ponad nimi, przedstawiający m.in. Dioklecjana i jego żonę oraz sceny mitologiczne . Pod koniec VII w. z inicjatywy pierwszego arcybiskupa Splitu mauzoleum przekształcono w katedrę. 

Trogir to niewielkie miasto portowe w Chorwacji. Leży ono w krainie historycznej i geograficznej Dalmacja, nad Adriatykiem. Miasto połączone jest też zwodzonym mostem z pobliską wyspą Ciovo. Trogir uchodzi za wzór średniowiecznego układu urbanistycznego. Było to jednym z powodów, dla którego jego starówka została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.

Miasto zostało założone około 300 lat przed naszą erą. Jego pierwotna nazwa to Tragurion, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „Kozia Wieś”. Inicjatorami powstania siedliska byli greccy koloniści. Najważniejsze zabytki w Trogirze to przede wszystkim dwa pałace, katedra i Brama Lądowa. Ostatnią atrakcją tego dnia są wodospady na rzece Krka.

Dzień siódmy rozpoczynamy zwiedzaniem Sanktuarium Maryjnego w Medugorie oraz wejście na górę objawień i krótka modlitwa przy figurze Matki Boskiej z Medugorie. Kolejnym punktem programu wycieczki w tym dniu jest Mostar.

Mostar jest jednym z najpiękniej zlokalizowanych miast Bośni i Hercegowiny, położonym u podnóża gór i wzdłuż nurtu rzeki Neretwy. Jego najcenniejszym miejscem jest XVI-wieczny most, wpisany kilka lat temu na listę UNESCO. 

Dzieje Mostaru sięgają okresu prehistorycznego, ale dopiero w czasach średniowiecza osada o tej nazwie pojawia się w dokumentach. W tym czasie, kiedy tereny zajmowali Turcy pisano o tym mieście, jako o dwóch osadach połączonych drewnianym mostem przez rzekę. Pod koniec XVI wieku istniała już warowna twierdza, a drewniana konstrukcja mostu została zastąpiona kamienną. Po powstaniu antytureckim w 1875 roku Mostar przeszedł w ręce Austro-Węgier. 

Po I wojnie światowej Mostar wszedł w skład Królestwa Serbów, Chorwatów i Słoweńców, późniejszej Jugosławii.

 Od marca 1992 roku Mostar znajdował się w granicach niepodległej Bośni i Hercegowiny, ale przez półtora roku toczyły się tu walki narodowościowe, które doprowadziły doi zniszczenia wielu zabytków. Dziś miasto jest podzielone pomiędzy dwa narody. Miasto zamieszkuje zróżnicowana etnicznie ludność. 47% stanowią Boszniacy, 48% Chorwaci, a 4% Serbowie. 

Jednym z najpiękniejszych i najstarszych zabytków Mostaru jest słynny most, zbudowany z białego kamienia.

Ponieważ dwie strony rzeki zamieszkiwali Serbowie i Chorwaci most stanowił łącznik pomiędzy narodami. 

W wyniku wojny w byłej Jugosławii został zburzony przez Chorwatów w listopadzie 1993 roku. Ponownie odbudowany w lipcu 2004 roku.

W Mostarze na uwagę zasługuje przede wszystkim Starówka ze starą uliczkę Kujundziluk (nazwa pochodzi od Kujundzije lub po angielsku "kotlarzy"), meczet oraz dom turecki z XVII w.

Z Mostaru kierujemy się do Sarajewa, miasta znanego z zamachu na austriackiego następcę tronu,arcyksięcia Ferdynanda. Wydarzenie to spowodowało wybuch I wojny światowej. W 1984 r. w Sarajewie odbyły się zimowe igrzyska olimpijskie. Podczas wojny w Bośni ( po rozpadzie Jugosławii), miasto było oblegane przez Bośniackich Serbów. Oblężenie rozpoczęło się 6 kwietnia 1992 r. i trwało do końca października 1995. Podczas oblężenia miasto było cały czas ostrzeliwane z otaczających gór, odcięte od dostaw wody i prądu, a żywność dostarczano nieregularnie. Zginęło ponad 10 500 osób. Ślady wojny są jednak cały czas wyraźne, a tereny położone bezpośrednio wokół miasta są wciąż zaminowane.

  Z powodu późnej pory zwiedzamy miasto pobieżnie, podczas przejazdu obok ważniejszych zabytków o których opowiada nasza rodaczka z Bydgoszczy mieszkająca tu na stale.

Dzień ósmy, to ponad 800 km. jazdy z Sarajewa do Nagykanzsa, miasta na Węgrzech, gdzie mamy nocleg. 

Dziewiąty dzień, to ostatni dzień w którym jeszcze mamy zwiedzać Wiedeń w drodze powrotnej do domu. Zwiedzamy tu 

z okien autokaru a następnie pieszo, wspaniałe zabytki miasta: Operę, Parlament, Teatr (z zewnątrz), pałac Habsburgów,

Stephansplatz, Katedrę św. Szczepana, wypijamy filiżankę wspaniałej i słynnej ze smaku wiedeńskiej kawy i wjeżdżamy na wzgórze Kahlenberg, skąd król Jan Sobieski 12.09.1683r. oglądał glorię swego skrzydlatego wojska. Nocleg w Bratysławie.

Chętni, zwiedzają wieczorną porą zabytki stolicy Słowacji (nowy most z widokowo położonym nad nim hotelem i stare miasto), zielona noc i powrót następnego dnia do domu.

Wycieczka pełna przygód i wrażeń, wspaniale zorganizowana z perfekcyjnym zabezpieczeniem przez pilota i kierowców.

Uczestnicy wycieczki zastanawiają się już, jakie rejony Europy , są pełne zabytków , atrakcyjne a nie były zwiedzane przez członków Powiatowego Oddziału Grójeckiego ZWiR WP aby zorganizować wycieczkę w 2015r.

                                                     Uczestnik wycieczki – Stanisław Gliński

Zdjęcie grupowe uczestników wycieczki (fot. Daniel Nowak) 

Wieniec od uczestników wycieczki składają jej organizatorzy (od lewej strony): Prezes POG ZWiR WP – kol. Władysław Kowalski; Członek Zarządu POG ZWiR WP –

 

kol. Włodzimierz Pajewski; Sekretarz Zarządu POG ZWiR WP – kol. Ryszard Dalba

Zapalanie znicza przez uczestników wycieczki (od lewej): pani Teresa Tenou; Pan Janusz Gągol ; Pani Alina Kurzepa

Zielona Szkoła dzieci z Lesznowoli

ZIELONA SZKOŁA W WILIMACH NA MAZURACH

W dniach od 2.06 do 7.06.2014 roku, pięćdziesięciopięcioosobowa grupa uczniów z PSP im. Bajkopisarzy Świata z Lesznowoli, wraz z czterema opiekunami, uczestniczyła w zielonej szkole, zorganizowanej przez ośrodek wypoczynkowy „Frajda” w Wilimach.

Pobyt na Mazurach dzieci rozpoczęły od zwiedzenia Giżycka. W kolejnych dniach, wzięły udział w różnorodnych zajęciach takich jak: survival, olimpiada sportowa, warsztaty teatralne, detektywistyczne, asertywności i radzenia sobie ze stresem. Uczniowie mieli również zajęcia „na wodzie”, takie jak kajakarstwo oraz przejażdżka na pontonie ciągniętym przez skuter wodny. Rozwijali także swoje talenty artystyczne poprzez lepienie figurek z masy solnej i udział w konkursie „Mam talent”. Ciekawymi punktami programu były podchody i dyskoteka.

Ośrodek dysponuje bogatą bazą sportowo-rekreacyjną. Na terenie „Frajdy” znajdują się boiska do piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, badmintona, kort tenisowy, bilard, piłkarzyki oraz stół do tenisa stołowego. Z wszelkich rozrywek dzieci mogły korzystać bez ograniczeń, co skrupulatnie wykorzystywały.

Animatorzy organizujący zajęcia wykazali się pełnym profesjonalizmem, zapewniając uczestnikom zielonej szkoły bogatą i ciekawą rozrywkę. Nad całością czuwała pani Agata, koordynatorka i opiekunka naszej grupy. Uczestniczyła w większości zajęć, nawiązując bardzo dobry kontakt z dziećmi i kadrą nauczycielską.

W ostatnim dniu pobytu, po wycieczce do Wilczego Szańca, czyli siedziby Adolfa Hitlera w Gierłoży, animatorzy dokonali podsumowania wszystkich zajęć. Najlepsi sportowcy otrzymali nagrody rzeczowe, a wszyscy uczestnicy zielonej szkoły, wraz z kadrą - pamiątkowe gadżety.

 

Tegoroczna zielona szkoła była dla jej uczestników niewątpliwą frajdą i wszyscy żałowali, że skończyła się tak szybko. Z pewnością tam kiedyś wrócimy


 

Letnie Kino Plenerowe

Letnie Kino Plenerowe oraz zabawa pod chmurką - stadion ul. Laskowa

Wspólny "DACH"

Wspólny DACH

Pod tym intrygującym skrótem kryją się nazwy krajów niemieckojęzycznych: D - Niemcy, A - Austria, CH - Szwajcaria.

Wiedzą o tych krajach wykazali się uczniowie szkół ponadgimnazjalnych powiatu grójeckiego przystępując do konkursu zorganizowanego wspólnie przez nauczycielki  języka niemieckiego: p. Elżbietę Szymaniak (LO im. Piotra Skargi w Grójcu) i p. Urszulę Jaworską (LO im. Piotra Wysockiego w Warce).

Dnia 31 marca 2014 w 7 szkołach ponadgimnazjalnych naszego powiatu grójeckiego odbyły się eliminacje szkolne I Powiatowego Konkursu Wiedzy o Krajach Niemieckojęzycznych-DACH, w których wzięło udział  ok. 100  uczniów. Wyłoniły one najlepszych, którzy przeszli do kolejnego etapu.

W finale, który odbył się 4 czerwca 2014 w siedzibie LO w Grójcu, wzięło udział 23 uczniów. Wykazali się oni obszerną wiedzą o krajach DACH. Pytania były bardzo różnorodne – począwszy od muzyków i pisarzy, poprzez historię, geografię i politykę, kończąc na zabytkach i osobliwościach, które można podziwiać w danych krajach. Nasza młodzież sprostała temu wyzwaniu doskonale.

Uczestnicy konkursu DACH mieli również za zadanie przygotować prezentację multimedialną na wybrany temat z dziedziny muzyki lub kuchni państw niemieckojęzycznych.

Wszystkie prezentacje były ciekawe, a niektóre zachwyciły  wręcz swoją pomysłowością, oryginalnym podejściem do zadania i wykonaniem na tyle, że jury postanowiło wyróżnić je dodatkowo.

Wyróżnienia za prezentacje multimedialne otrzymali: Konrad Curyło i Patrycja Tkaczyk, uczniowie LO im. Piotra Wysockiego w Warce, Karol Bieńko uczeń ZSP im. Wincentego Witosa w Jasieńcu oraz Mateusz Klepacz uczeń LO im. Piotra Skargi w Grójcu.

Zwycięzcy konkursu DACH otrzymali wartościowe karty upominkowe EMPIK,  nagrody książkowe oraz rzeczowe.

Oto laureaci I Powiatowego Konkursu o Krajach Niemieckojęzycznych DACH:

I miejsce: Weronika Kowalska, uczennica LO im. Piotra Wysockiego w Warce

II miejsce: Przemysław Curyło, uczeń LO im. Piotra Wysockiego w Warce

III miejsce: Kamil Wysocki, uczeń LO im. Piotra Skargi w Grójcu

Kolejne miejsca zajęli:

IV miejsce: Mateusz Klepacz, uczeń LO im. P. Skargi w Grójcu

                    Patrycja Tkaczyk, uczennica LO im. P. Wysockiego w Warce

V miejsce: Karol Bieńko, uczeń ZSP im. W. Witosa w Jasieńcu

VI miejsce: Marta Górzyńska, uczennica LO im. P. Skargi w Grójcu

VII miejsce: Adam Sławiński, uczeń LO w Nowym Mieście

VIII miejsce: Przemysław Laudy, uczeń LO w Nowym Mieście

                      Natalia Krawczak, uczennica ZSO im. J. Kilińskiego w Mogielnicy

IX miejsce: Anna Bąkowska, uczennica ZSP im.1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Warce

                   Mateusz Dembowski, uczeń ZSP im. W. Witosa w Jasieńcu

                   Adriana Boba, uczennica ZSO im. J. Kilińskiego w Mogielnicy

                   Patrycja Szamweber, uczennica ZSO im. J. Kilińskiego w Mogielnicy

                   Weronika Uliasz, uczennica LO im. P. Wysockiego w Warce

X miejsce: Weronika Nieszporek, uczennica LO w Nowym Mieście

                   Marcin Kowalczyk, uczeń ZSP im. 1 Pułku lotnictwa Myśliwskiego w Warce

Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy oraz upominki związane tematycznie z krajami DACH.

Ufundowanie nagród finalistom możliwe było dzięki  naszym sponsorom:

- Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego – wsparcie finansowe

- Rada Rodziców przy LO w Grójcu- wsparcie finansowe

- Rada Rodziców przy LO w Warce- wsparcie finansowe

- Starostwo Powiatowe w Grójcu – nagrody książkowe

- Instytut Goethego –  nagrody rzeczowe

- Ambasady: RFN, Austrii i Szwajcarii – nagrody rzeczowe

Organizatorki przedsięwzięcia pragną złożyć podziękowania dyrektorom swoich szkół: dyr. Wiesławie Zielonce oraz dyr. Zbigniewowi Krawczakowi za wsparcie organizacyjne. 

Serdecznie dziękujemy wszystkim nauczycielom języka niemieckiego, którzy zmotywowali i przygotowali swoich uczniów: p. Paulinie Wiktorek (LO w Mogielnicy), p. Joannie Matysiak (ZSP w Jasieńcu), p. Urszuli Kociołczyk (LO w Nowym Mieście), p. Lucynie Mastalerz i p. Ewelinie Woźniak (ZSP  w Grójcu),  p. Klaudii Skowrońskiej i p. Annie Pawelczyk (ZSP w Warce), p. Magdalenie Kostrzewie (LO w Grójcu).

Gratulujemy wszystkim uczestnikom. Dziękujemy za udział, cieszymy się, że poszerzyli swoją wiedzę o tych jakże pięknych i ciekawych krajach. Zachęcamy wszystkich uczniów do udziału w następnych edycjach konkursu. Dodatkową zachętą do uczestnictwa są z pewnością bardzo dobre oceny z języka niemieckiego.

 

Urszula Jaworska, Elżbieta Szymaniak

Zo2 Framework Settings

Select one of sample color schemes

Google Font

Menu Font
Body Font
Heading Font

Body

Background Color
Text Color
Link Color
Background Image

Top Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Header Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainmenu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Slider Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Mainframe Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Scroller Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Breadcrumb Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Menu Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image

Bottom Wrapper

Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image
Background Color
Modules Title
Text Color
Link Color
Background Image